Uvedená na trh v roku 1992, Mazda MX-6 bola dvojdverové coupé postavené na podvozku Mazdy 626 GE. Zo 626-ky sa dokonca použili aj dva agregáty, konkrétne 2.0 litrový štvorvalec a 2.5 litrový šesťvalec s usporiadaním do V. Na výber boli dve prevodovky, päťstupňová manuálna alebo štvorstupňová automatická. Airbag vodiča bol štandardom, ABS na želanie. Označenie MX-6 niesli aj coupé modelov 626 predávaných v USA.
Zmeny pre modelový rok 1994 obsahovali airbag spolujazdca a nové zvukovo-izolačné materiály v dverách, ktoré mali zabrániť nežiadúcim rezonanciám. Do roku 1996 nebola MX-6 nijako výraznejšie modifikovaná, no v poslednom roku výroby sa urobili malé zmeny na 2.5 litrovom agregáte, konkrétne sekvenčné vstrekovanie paliva, ktoré zvýšilo výkon motora o 4 k na 167 k.
|
ROZMERY A HMOTNOSTI |
|
2.0i |
2,5i V6 |
Celková dĺžka |
mm |
4615 |
4615 |
Celková šírka |
mm |
1750 |
1750 |
Celková výška |
mm |
1310 |
1310 |
Rázvor |
mm |
2610 |
2610 |
Rozchod vpredu |
mm |
1500 |
1500 |
Rozchod vzadu |
mm |
1500 |
1500 |
Pohotovostná hmotnosť |
kg |
1100 |
1195 |
Objem batožin. priestoru |
l |
404 |
404 |
| |
|
|
MOTOR |
|
2.0i |
2,5i V6 |
Typ |
|
radový zážihový štvorvalec DOHC 16V |
zážihový šesťvalec do V DOHC 24V |
Zdvihový objem |
ccm |
1991 |
2497 |
Vŕtanie x zdvih |
mm |
83 x 42 |
84,5 x 74,2 |
Druh paliva |
|
Bezolovnatý benzín 95 |
Bezolovnatý benzín |
Kompresný pomer |
|
9,0:1 |
9,2:1 |
Maximálny výkon (EEC) |
(kW/k/rpm) |
86/117/5500 |
123/167/5600 |
Max. krútiaci moment |
(Nm/rpm) |
173/4500 |
221/4800 |
Príprava zmesi |
|
elektronické vstrekovanie paliva |
Objem palivovej nádrže |
l |
60 |
60 |
Náplň motorového oleja |
l |
3,2 (3,5) |
4,3 (4,6) |
Náplň chladiacej kvapaliny |
l |
7,5 |
7,5 |
Regulátor napätia |
|
tranzistorový |
Alternátor |
V/A |
12/80 |
12/90 |
Štartér |
kW |
1,4 |
1,7 |
Akumulátor |
V/Ah |
12/65 |
12/65 |
|
|
|
|
VÝKONY |
|
2,0i |
2,5i V6 |
Maximálna rýchlosť |
km/h |
204 |
220 |
Zrýchlenie 0-100 km/h |
s |
9,7 |
8,5 |
|
|
|
|
SPOTREBA PALIVA (l/100 km) |
|
2,0i |
2,5i V6 |
(podľa direktívy EEC /1999/100) |
|
Cyklus - mestský |
l/100 km |
9,9 |
13,0 |
- mimomestský |
l/100 km |
6,1 |
7,3 |
- kombinovaný |
l/100 km |
8,0 |
9,1 |
|
|
|
|
RIADENIE |
|
2,0i |
2,5i V6 |
Riadenie - typ |
hrebeňové |
Posilňovač riadenia - typ |
hydraulický |
|
|
|
|
PREVODOVKA |
|
2,0i |
2,5i V6 |
Typ prevodovky |
|
5MT |
5MT |
Prevodové stupne |
- 1. stupeň |
3,307 |
3,307 |
|
- 2. stupeň |
1,833 |
1,833 |
|
- 3. stupeň |
1,233 |
1,310 |
|
- 4. stupeň |
0,914 |
1,030 |
|
- 5. stupeň |
0,717 |
0,795 |
|
- spätný chod |
3,166 |
3,166 |
|
- stály prevod |
4,105 |
4,105 |
|
|
|
|
ZAVESENIE |
|
2,0i |
2,5i V6 |
Zavesenie predných kolies |
nezávislé, vzpery McPherson |
Zavesenie zadných kolies |
nezávislé, prečne ramená |
Rozmer ráfikov a pneumatík |
5,5Jx14 195/65 HR14 |
6,5Jx15 205/55 VR15 |
|
|
|
|
BRZDY |
|
2,0i |
2,5i V6 |
Predné brzdy |
kotúčové s vnútorným chladením |
Zadné brzdy |
kotúčové |
|
|
|
|
Spracoval a spísal Steve.
Diskusia k článku
|